Veelgestelde vragen

Top 5 meest gestelde vragen

  • Kan ik bij de Rotterdampaswinkel binnenlopen zonder afspraak?

    Ja, bij de Rotterdampaswinkel kun je zonder afspraak terecht:

    Rotterdampaswinkel
    Centrale Bibliotheek
    Hoogstraat 110
    3011 PV Rotterdam

    OPEN
    ma: 13-17 uur
    di t/m vr: 10-17 uur
    za: 10-16 uur (1 feb t/m 31 mei)

  • Mijn gemeente doet niet mee. Kan ik de pas bestellen tegen gereduceerd tarief?

    Nee, helaas niet. Het reductietarief wordt alleen aangeboden aan inwoners uit de eigen deelnemende gemeente. Rotterdampas heeft hier geen invloed op.
    Je kunt altijd via internet of in een deelnemende gemeente een pas tegen het standaardtarief kopen (€ 60,-). Het standaardtarief geldt dan ook voor kinderen en senioren.

     

  • Rotterdampas verloren of gestolen?

    Laat je pas blokkeren. Mail je gegevens naar info@rotterdampas.nl en maak in je mail duidelijk dat je je pas wilt blokkeren.  Heb je een tegoed op je pas? Bel meteen met (010) 498 46 66 om je pas te blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders jouw tegoed kan uitgeven. 
    Een vervangende pas kun je op elk verkooppunt bestellen en kost € 2,50. De pas wordt dan binnen vijf werkdagen thuisgestuurd.
    Een vervangende pas om direct mee te nemen, kun je alleen krijgen in de Rotterdampaswinkel en kost € 5,-. Je kunt ook online met DigiD tegen alle tarieven een vervangende pas bestellen via rotterdampas.nl/vervangende-pas-bestellen.
    Acties waar je al gebruik van hebt gemaakt, zijn van de vervangende pas afgeschreven. De originele pas wordt geblokkeerd. Let op! een vervangende pas voor een kind (t/m 17 jaar) kan alleen door een ouder/verzorger worden aangeschaft.

  • Bij welke winkels kan ik terecht met een budget op de pas?

    Het actuele aanbod vind je op www.aowtegoed.nl.

  • Jeugd-tegoed op de Rotterdampas?

    De gemeente Rotterdam geeft kinderen van ouders met een laag inkomen een tegoed. Zij ontvangen dit tegoed op hun Rotterdampas. Meer informatie over deze regeling vind je op www.jeugdtegoed.nl

Alle vragen

  • Wat is de Sleutel van Rotterdam?

    Na geboorteaangifte van een pasgeboren kind bij de gemeente Rotterdam, krijgen de kersverse ouders een cadeautje thuis gestuurd.
    Dat is de Sleutel van Rotterdam. Deze sleutel is een cadeau van de gemeente Rotterdam. Aan de stoffen sleutel zit een sleutelhanger die toegang geeft tot leuke dingen die de ouders in Rotterdam kunnen doen met hun baby.
    Over alle leuke dingen die te doen zijn in Rotterdam lees je meer op http://www.desleutelvanrotterdam.nl.

  • Mijn gemeente doet niet mee. Kan ik de pas bestellen tegen gereduceerd tarief?

    Nee, helaas niet. Het reductietarief wordt alleen aangeboden aan inwoners uit de eigen deelnemende gemeente. Rotterdampas heeft hier geen invloed op.
    Je kunt altijd via internet of in een deelnemende gemeente een pas tegen het standaardtarief kopen (€ 60,-). Het standaardtarief geldt dan ook voor kinderen en senioren.

     

  • Bij welke winkels kan ik terecht met een budget op de pas?

    Het actuele aanbod vind je op www.aowtegoed.nl.

  • Jeugd-tegoed op de Rotterdampas?

    De gemeente Rotterdam geeft kinderen van ouders met een laag inkomen een tegoed. Zij ontvangen dit tegoed op hun Rotterdampas. Meer informatie over deze regeling vind je op www.jeugdtegoed.nl

  • Krijg ik de pas gelijk mee op het verkooppunt?

    Als inwoner van een van de regiogemeenten is dit helaas niet mogelijk. Voor Rotterdammers kunnen de pas tegen bijbetaling van € 2,50 wel meteen mee krijgen bij het verkooppunt.
    Je krijgt de Rotterdampas altijd binnen vijf werkdagen thuisgestuurd.

  • Bij welke winkels kan ik terecht met een budget op de pas?

    Het actuele aanbod vind je op www.jeugdtegoed.nl.

  • Ik ben de Sleutel van Rotterdam kwijt. Wat nu?

    Voor een nieuwe Sleutel ga je naar de Rotterdampaswinkel. Je Sleutel is persoonlijk en gekoppeld, de nieuwe Sleutel geeft dus nog toegang tot de niet-verzilverde acties. Hier zijn kosten aan verbonden: 2,50 euro.

  • Kan ik de Rotterdampas ook voor alleen een kind of kleinkind bestellen?

    Ja, dat kan. De Rotterdampas kost dan wel altijd € 60,-. Het reductietarief voor kinderen is alleen geldig als ook een van de ouders een Rotterdampas aanschaft.

  • Mijn Sleutel van Rotterdam is stuk / werkt niet meer. Wat nu?

    Voor een nieuwe Sleutel ga je naar de Rotterdampaswinkel. Je Sleutel is persoonlijk en gekoppeld; je nieuwe Sleutel geeft dus nog toegang tot de niet-verzilverde acties. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

  • Kan ik ook een Rotterdampas bestellen voor een kind onder 3 jaar?

    Ja, dat kan. Check wel of het rendabel is om de pas aan te schaffen voor een kind onder de drie jaar. Veel acties zijn voor kinderen onder de drie jaar gratis.

  • Geen tegoed gestort?

    Heb je wel een beschikking van de gemeente Rotterdam ontvangen, maar zie je het tegoed niet bijgeschreven staan op Mijn Account? Het storten van het tegoed kan maximaal 1 week duren. Check over een paar dagen nogmaals 'Mijn Account'. Staat het er dan nog niet op? Mail dan het pasnummer en bsn (als het om jeugdtegoed gaat, dat van het kind/de kinderen) naar info@rotterdampas.nl. Dan kijken we dit na.

  • Ik wil een Rotterdampas bestellen voor mijn kinderen die niet bij mij wonen.

    Wonen je kinderen in dezelfde gemeente als jij? Dan betaal je € 12,50 per kind, mits je ex-partner dat niet al heeft gedaan. Wonen je kinderen niet in dezelfde gemeente als jij? Dan betaal je € 60,- per kind. Wij willen in dit geval altijd het legitimatiebewijs van de kinderen en het bewijs van co-ouderschap zien. Je kunt geen pas voor een kind aanvragen tegen het reductietarief van € 0,-.

  • Ik heb mijn pas verlengd/besteld en heb een beschikking, maar nu staat er geen tegoed op.

    Nadat het tegoed is toegekend door de gemeente, duurt het maximaal vijf werkdagen voordat het wordt bijgeschreven op je pas.

  • Ik zit in de schuldsanering. Kom ik in aanmerking voor het reductietarief?

    Bij Rotterdampas gaan we alleen uit van het gezamenlijk netto inkomen van vóór het schuldsaneringstraject.

  • AOW-tegoed op de Rotterdampas?

    De gemeente Rotterdam geeft AOW’ers met een minimum inkomen een jaarlijks tegoed per huishouden. Je ontvangt dit tegoed op je Rotterdampas.

    Meer informatie over deze regeling vind je op www.aowtegoed.nl

  • Ik studeer en ben ook alleenstaande ouder. Wat betaal ik voor de Rotterdampas?

    Voor alleenstaande ouders die studeren maken we bij Rotterdampas een uitzondering. Zij betalen het reductietarief van € 5,-. Ze moeten dan wel in een van de deelnemende gemeenten wonen en de aanvraag altijd indienen in de eigen gemeente.

  • Geen tegoed gestort?

    Heb je wel een beschikking van de gemeente Rotterdam ontvangen, maar zie je het tegoed niet bijgeschreven staan op Mijn Account? Het storten van het tegoed duurt maximaal vijf werkdagen. Check over een paar dagen nogmaals Mijn Account. Staat het er dan nog niet op? Mail dan het pasnummer en bsn (als het om Jeugdtegoed gaat, dat van het kind/de kinderen) naar info@rotterdampas.nl. Dan kijken we dit na.

  • Ik ben zelfstandige. Wat moet ik meenemen om in aanmerking te komen voor het reductietarief?

    Een winst/verliesrekening van het afgelopen jaar en de definitieve belastingopgave van het jaar daarvóór. En natuurlijk ook een foto van gezinsleden die niet bij de aanvraag aanwezig zijn, maar waar je wel een pas voor wil aanschaffen. Een portretfoto gemaakt op je smartphone is ook geschikt.

  • Het lukt niet om Mijn Account aan te maken.

    Het kan zijn dat de melding 'je pasnummer en geboortedatum komen niet overeen' verschijnt. Het is dan nog niet mogelijk om een account aan te maken.Wacht enkele dagen en probeer het nog eens. Dan is het probleem vaak opgelost.

  • Kan ik de Rotterdampas ook voor iemand anders bestellen?

    Ja, dat kan. Neem dan een legitimatiebewijs, foto en bewijs van inkomen (niet ouder dan twee maanden) mee van de persoon die je wil verrassen, én je eigen legitimatiebewijs. Een bewijs van inkomen is alleen nodig als de persoon in aanmerking komt voor het reductietarief van € 5,- en dus een aantoonbaar minimum inkomen heeft.

  • Ik heb mijn pas verlengd/besteld en heb een beschikking, maar nu staat er geen tegoed op.

    Het storten van het AOW-tegoed kan 1 week duren, dus het kan zijn dat het tegoed nog niet op je pas staat. Check je saldo op www.rotterdampas.nl/mijnaccount na een paar dagen nog eens. 

  • Kan ik een Rotterdampas cadeau doen?

    Dat kan, je koopt de pas snel en gemakkelijk via rotterdampas.nl/cadeaupas of in de Rotterdampaswinkel. De cadeaupas kost € 60,-.

  • Wat is de mantelzorgwaardering van de gemeente Rotterdam?

    De gemeente Rotterdam bedankt de in Rotterdam actief zijnde mantelzorgers met de mantelzorgwaardering. Deze waardering bestaat o.a. uit een mantelzorgcadeau: een gratis Rotterdampas ter waarde van € 60,-. De Rotterdampas is geldig  tot 1 maart 2018. Hoe je als mantelzorger in Rotterdam in aanmerking komt voor deze mantelzorgwaardering, lees je op https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/mantelzorg/

     

  • Klopt het dat leraren die in Rotterdam werken een Rotterdampas cadeau krijgen?

    Ja, dat klopt. De gemeente biedt de Rotterdampas aan aan leraren die werken in het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs, het MBO-onderwijs en ook aan onderwijsassistenten en conciërges in het basisonderwijs, het voortgezet onderwijs, het MBO-onderwijs en aan pedagogisch medewerkers VVE. Deze moeten in Rotterdam werken en daar een vaste aanstelling hebben.

  • Ik zoek een specifieke actie, hoe vind ik die?

    Alle lopende acties staan op www.rotterdampas.nl/acties. Hier kun je zoeken op actienummer, maar ook met verschillende filters.

  • Hoe bestel ik de gratis Rotterdampas voor Rotterdamse leraren?

    De gemeente stuurt in januari een brief aan leraren die in Rotterdam in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs werken. De gegevens hiervoor worden aangeleverd door de schoolbesturen. In de brief staat een vouchercode waarmee de ontvanger van de brief een gratis Rotterdampas kan bestellen op de website van Rotterdampas. Wie al een Rotterdampas heeft, kan deze met de vouchercode gratis verlengen via rotterdampas.nl/bestellen.

  • Ik wil een actie doorsturen naar iemand anders, hoe doe ik dat?

    Open de betreffende actie op rotterdampas.nl/acties en mail de link of deel de actie via de sociale media-buttons onderaan de actie.

  • Ik heb, als Rotterdamse leraar, geen brief van de gemeente ontvangen voor een gratis Rotterdampas. Wat nu?

    Weet je zeker dat het schoolbestuur jouw gegevens heeft aangeleverd? Stuur dan een mail naar info@rotterdampas.nl met daarin je NAW-gegevens en de naam van de school waar je lesgeeft, dan kijken we na of de brief wel is verzonden.

  • Ik wil zelf een actie indienen, hoe doe ik dat?

    Als je partner wil worden van Rotterdampas en een actie wil indienen voor Rotterdampassers, dan kan dat. Op rotterdampas.nl/partners vind je alle informatie over samenwerken met Rotterdampas. Of stuur een e-mail naar projecten@rotterdampas.nl.

  • Ik heb minder Rotterdampassen binnengekregen dan ik had besteld.

    Dat gaan we voor je uitzoeken. Stuur een mail naar info@rotterdampas.nl met vermelding van de persoon of personen waarvan je de Rotterdampas mist. Vergeet daarbij niet het adres en de geboortedatum te vermelden.

  • Ik wil weten welke acties jullie hebben in 2017.

    Die vind je op www.rotterdampas.nl/acties. Hier kun je alle lopende acties bekijken via verschillende zoekfilters.

  • Ik heb mijn Rotterdampas(sen) na vijf werkdagen niet ontvangen.

    Is het langer dan vijf werkdagen geleden dat je je pas(sen) hebt besteld? Het is ontzettend druk op het moment. Er zijn ontzettend veel bestellingen binnengekomen en op dit moment werken we heel hard om de passen zo snel mogelijk op te sturen.Bij verlengen > kijk alvast op www.rotterdampas.nl/shop > Ik wil weten of mijn Rotterdampas verlengd is.

     

  • Ik hoor iets over acties via de mail. Wat is dat?

    Rotterdampas verstuurt elke eerste dag van de maand de Maandmail, met de mooiste theatervoorstellingen, leuke dagtochten en meer – allemaal met minimaal 50% korting. Diezelfde hoge korting biedt de Lastminute mail, die we twee keer per week versturen. Hierin staat een kortlopende actie, die varieert van korting op restaurants tot beautybehandelingen en festivals.Wil je de Maandmail en de Lastminute mail ook ontvangen? Meld je aan op rotterdampas.nl/aanmelden.

  • Mijn Rotterdampas werkt niet/is kapot.

    Het kan altijd gebeuren dat de magneetstrip beschadigd is. Kom even langs in de Rotterdampaswinkel om de pas te laten testen en zonodig te laten vervangen. Opsturen kan ook; het adres vind je op de achterzijde van de pas. Vergeet niet je naam en adres erbij te vermelden, plus de opmerking dat de pas defect is. Maar controleer eerst via onze website of de pas wel actief is. Dit kan via rotterdampas.nl/shop > ‘Ik wil weten of mijn pas verlengd is’.

  • Kan ik bij de Rotterdampaswinkel binnenlopen zonder afspraak?

    Ja, bij de Rotterdampaswinkel kun je zonder afspraak terecht:

    Rotterdampaswinkel
    Centrale Bibliotheek
    Hoogstraat 110
    3011 PV Rotterdam

    OPEN
    ma: 13-17 uur
    di t/m vr: 10-17 uur
    za: 10-16 uur (1 feb t/m 31 mei)

  • Rotterdampas verloren of gestolen?

    Laat je pas blokkeren. Mail je gegevens naar info@rotterdampas.nl en maak in je mail duidelijk dat je je pas wilt blokkeren.  Heb je een tegoed op je pas? Bel meteen met (010) 498 46 66 om je pas te blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders jouw tegoed kan uitgeven. 
    Een vervangende pas kun je op elk verkooppunt bestellen en kost € 2,50. De pas wordt dan binnen vijf werkdagen thuisgestuurd.
    Een vervangende pas om direct mee te nemen, kun je alleen krijgen in de Rotterdampaswinkel en kost € 5,-. Je kunt ook online met DigiD tegen alle tarieven een vervangende pas bestellen via rotterdampas.nl/vervangende-pas-bestellen.
    Acties waar je al gebruik van hebt gemaakt, zijn van de vervangende pas afgeschreven. De originele pas wordt geblokkeerd. Let op! een vervangende pas voor een kind (t/m 17 jaar) kan alleen door een ouder/verzorger worden aangeschaft.

  • Het tarief bij de brief/acceptgiro of op de website klopt niet.

    Als je op de brief/acceptgiro of website een ander tarief aantreft dan waar je denkt recht op te hebben, is het niet mogelijk om een Rotterdampas te bestellen via de post of internet. Ga hiervoor naar het verkooppunt in jouw gemeente en neem de juiste bewijsstukken mee. Let op! Als je ervoor kiest toch een Rotterdampas aan te schaffen tegen het onjuiste tarief, betaalt Rotterdampas geen geld terug.

  • Ik wil een andere portretfoto op mijn Rotterdampas.

    Doe een aanvraag via het verkooppunt.

  • Ik heb mijn oude pas niet meer.

    Geef dit aan via internet met DigiD (alleen voor Rotterdammers) of ga naar het verkooppunt in jouw gemeente. Je ontvangt dan binnen vijf werkdagen een nieuwe pas en daar zijn bij de start van het pasjaar geen extra kosten aan verbonden.

  • Ik heb de verkeerde Rotterdampas(sen) binnengekregen.

    Dat is heel vervelend en zeker niet de bedoeling. Het zou heel fijn zijn als je de pas(sen) terugstuurt met een briefje erbij dat het de verkeerde pas(sen) zijn. Het retouradres vind je op de achterzijde van de pas.

  • Ik ben mijn acceptgiro kwijt. Wat is mijn betalingskenmerk?

    Dit vind je op rotterdampas.nl/passtatus. Vul hier je pasnummer in en je ontvangt jouw betalingskenmerk. Daar staat ook het bankrekeningnummer.

  • Mijn jaargids en/of magazine zijn kwijt.

    Geen probleem, we sturen er graag een naar je op. Mail je gegevens naar: info@rotterdampas.nl. Neem alvast een kijkje op rotterdampas.nl voor een overzicht van alle acties of download de gratis Rotterdampas app.

  • Kan ik via rotterdampas.nl verlengen en betalen, zonder DigiD?

    Ja, maar alleen tegen het standaardtarief van € 60,-.  

  • Ik ga verhuizen.

    Geef dat bij de bestelling van je Rotterdampas aan, dan voeren we gelijk de adreswijziging door.
    Heb je je pas al verlengd en ga je verhuizen? Stuur een mail met je pasnummer en je oude en nieuwe adresgegevens naar: info@rotterdampas.nl.

  • Als ik mijn pas verleng, zit ik dan vast aan een abonnement?

    Nee, de Rotterdampas 2017 is geldig tot 1 maart 2018 en je zit niet vast aan een abonnement.

  • Hoe kan ik als mantelzorger de gratis Rotterdampas aanvragen?

    Vraag eerst een Mantelzorgverklaring aan via www.rotterdam.nl/mantelzorgwaardering. Bij de Mantelzorgverklaring krijg je ook een vouchercode. Deze vouchercode vul je in op het Rotterdampas bestelformulier op rotterdampas.nl/bestellen.

  • Ik wil de pas niet voor iedereen verlengen.

    Dat kan. Je kunt je pas(sen) verlengen bij het verkooppunt en daar aangeven welke pas(sen) je wil verlengen en voor wie je een nieuwe pas wil kopen.

  • Ik heb nog geen brief van Rotterdampas ontvangen.

    De brieven voor het verlengen van de pas worden op donderdag 2 februari 2017 bezorgd. Heb je na 15 februari 2017 nog geen brief ontvangen? Ga dan naar het verkooppunt.

  • Is bij verlengen de pas voor het hele gezin verlengd?

    Als je via de acceptgiro of via internet betaalt, is de pas verlengd voor iedereen die op de brief vermeld staat.

  • Ik wil mijn Rotterdampas laten blokkeren.

    Bel meteen met 010-4984666 om je pas te laten blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders jouw AOW-tegoed kan uitgeven. Vraag daarna een vervangende pas aan via de site.

  • Ik wil een pas verlengen en een pas voor een ander gezinslid bestellen. Kan dat in één keer?

    Ja, dat kan. Je kunt je eigen pas verlengen en direct een Rotterdampas voor een gezinslid aanvragen. Dit kan via internet met DigiD (alleen voor Rotterdammers) of bij het verkooppunt in je eigen gemeente. Neem hiervoor de juiste benodigdheden mee.

  • Hoe bestel ik de gratis Rotterdampas voor Rotterdamse leraren?

    De gemeente stuurt in februari een brief aan leraren die in Rotterdam in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs werken. De gegevens hiervoor worden aangeleverd door de schoolbesturen. In de brief staat een vouchercode waarmee de ontvanger van de brief een gratis Rotterdampas kan bestellen op de website van Rotterdampas. Wie al een Rotterdampas heeft, kan deze met de vouchercode gratis verlengen via rotterdampas.nl/bestellen.

  • Kan ik de pas gelijk gebruiken nadat ik 'm heb verlengd?

    In geval van verlengen en betalen via het verkooppunt is je pas de volgende dag geactiveerd. Bij verlengen en betalen via acceptgiro of via internet is je pas na ontvangst van de betaling de volgende dag geactiveerd. Een nieuwe of vervangende pas die naar het huisadres wordt gestuurd, is bij ontvangst direct actief.

  • Ik wil mijn Rotterdampas laten blokkeren.

    Bel meteen met 010-4984666 om je pas te laten blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders jouw Jeugd-tegoed kan uitgeven. Vraag daarna een vervangende pas aan via de site.

  • Ik heb mijn pas verlengd, maar hij werkt niet.

    Het kan altijd gebeuren dat de magneetstrip beschadigd is. Kom even langs in de Rotterdampaswinkel om de pas te laten testen en zonodig te laten vervangen. Opsturen kan ook; het adres vind je op de achterzijde van de pas. Vergeet niet je naam en adres erbij te vermelden, plus de opmerking dat de pas defect is. Controleer eerst via onze website of de pas wel actief is. Dit kan via rotterdampas.nl/shop > ‘Ik wil weten of mijn pas verlengd is’.

     

     

  • Hoe kan ik als mantelzorger mijn ov-reiskosten vergoed krijgen?

    Met ingang van het nieuwe pasjaar (1 maart 2017) wordt op je Rotterdampas een tegoed van € 25,- gestort. Dit kun je gebruiken om je ov-chipkaart op te laden.

  • Ik heb betaald, maar ben vergeten het betalingskenmerk te vermelden.

    Zodra de betaling binnen is, kijken wij of wij het juiste kenmerk erbij kunnen vinden. De afhandeling van je Rotterdampas kan hierdoor wel iets langer duren. Kunnen wij het juiste kenmerk niet koppelen aan je betaling, dan retourneert Rotterdampas het betaalde bedrag.

  • Ik heb een minimum inkomen, maar toch krijg ik een brief waarin staat dat ik het standaardtarief (€ 60,-) moet betalen. Hoe kan dit?

    Helaas beschikken wij niet over je inkomensgegevens. Dat is wettelijk zo bepaald. We kunnen dus niet nagaan of je dit jaar (weer) voor een reductietarief in aanmerking komt. 

  • Ik heb dubbel betaald.

    Dubbele betalingen worden bij ons gesignaleerd. Wij storten op vaste momenten in het pasjaar het te veel gestorte bedrag terug. Je mag ons altijd een mailtje sturen als reminder.

  • Ik heb een minimum inkomen, maar toch krijg ik een brief waarin staat dat ik het standaardtarief (€ 60,-) moet betalen. Hoe kan dit?

    Helaas beschikken wij niet over je inkomensgegevens. Dat is wettelijk zo bepaald. We kunnen dus niet nagaan of je dit jaar (weer) voor een reductietarief in aanmerking komt. 

  • Wat is het banknummer van Rotterdampas?

    NL06ABNA0644512393 (vergeet je betalingskenmerk niet!).

  • Waarom kunnen sommige studenten de Rotterdampas via de website kopen en ik niet?

    Helaas beschikken we niet over de gegevens van alle studenten.

  • Kan ik een Rotterdampas via internet bestellen?

    Je kunt de Rotterdampas online alleen aanschaffen tegen het tarief van € 60,- per persoon voor volwassenen en voor € 12,50 per kind tot en met 17 jaar. Voor andere reductietarieven kun je terecht bij jouw verkooppunt.

  • Het tarief klopt niet.

    Als je op de acceptgiro of website een ander tarief aantreft dan waar je denkt recht op te hebben, is het niet mogelijk om de pas via de post of online te bestellen of verlengen. Ga hiervoor naar het verkooppunt en neem de juiste bewijsstukken mee. Let op! Als je ervoor kiest toch een Rotterdampas aan te schaffen tegen het onjuiste tarief, betaalt Rotterdampas geen geld terug.

  • Ik heb betaald. Wanneer krijg ik mijn pas?

    Als je in 2016 al een Rotterdampas had, krijg je geen nieuwe pas. Je bestaande pas is binnen vijf werkdagen na betaling weer klaar voor gebruik. Je krijgt alleen de jaargids en de seizoensmagazines thuisgestuurd.
    Bestel je voor het eerst een Rotterdampas online of bij het verkooppunt, dan krijg je de pas binnen vijf werkdagen thuisgestuurd, samen met de jaargids en seizoensmagazines. Je pas is dan klaar voor gebruik.

  • Het tarief klopt niet.

    Als je op de acceptgiro of website een ander tarief aantreft dan waar je denkt recht op te hebben, is het niet mogelijk om de pas via de post of online te bestellen of verlengen. Ga hiervoor naar het verkooppunt en neem de juiste bewijsstukken mee. Let op! Als je ervoor kiest toch een Rotterdampas aan te schaffen tegen het onjuiste tarief, betaalt Rotterdampas geen geld terug.

© Rotterdampas 2017 Gemeente Rotterdam