Veelgestelde vragen

Top 5 meest gestelde vragen

  • Kan ik bij de Rotterdampaswinkel binnenlopen zonder afspraak?

    Ja, bij de Rotterdampaswinkel kun je zonder afspraak terecht:

    Rotterdampaswinkel
    Centrale Bibliotheek
    Hoogstraat 110
    3011 PV Rotterdam

    OPEN
    ma: 13-17 uur
    di t/m vr: 10-17 uur
    za: 10-16 uur (t/m 31 mei)

  • Mijn gemeente doet niet mee. Kan ik de pas bestellen tegen gereduceerd tarief?

    Nee helaas niet. Uw eigen gemeente bepaalt of zij de pas aanbiedt tegen gereduceerd tarief. Rotterdampas heeft hier geen invloed op.  
    Je kunt wel via internet of in een deelnemende gemeente een pas tegen het standaardtarief bestellen (€ 60,-). Het standaardtarief geldt dan ook voor kinderen en senioren.

  • Rotterdampas verloren of gestolen?

    Alle pashouders kunnen bij verlies of diefstal van een actieve pas met DigiD een vervangende pas bestellen. Je kunt ook naar een verkooppunt in de eigen gemeente gaan. Neem een geldige legitimatie mee. Je krijgt de pas binnen vijf werkdagen thuisgestuurd en vervangen kost € 2,50.

    Heb je een tegoed op je pas staan? Bel meteen met 010-4984666 om je pas te laten blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders jouw tegoed kan uitgeven. Laten blokkeren kan ook in de avonduren of in het weekend.

    In de Rotterdampaswinkel in de Centrale Bibliotheek is het mogelijk om je pas gelijk mee te nemen en kost dit € 5,-.

  • Jeugd-tegoed op de Rotterdampas?

    Gemeente Rotterdam geeft kinderen van ouders met een laag inkomen een tegoed. Zij ontvangen dit tegoed op hun Rotterdampas. Meer informatie over deze regeling is terug te vinden op http://www.rotterdampas.nl/jeugdtegoed

  • Het tarief bij de brief/acceptgiro of op de website klopt niet.

    Als je op de brief/acceptgiro of website een ander tarief aantreft dan waar je denkt recht op te hebben, is bestelling via de post of internet niet mogelijk. Ga dan met de juiste bewijsstukken naar een van de verkooppunten in jouw eigen gemeente.

Alle vragen

  • Wat is de sleutel van Rotterdam?

    Na geboorteaangifte van een pasgeboren kind bij de gemeente Rotterdam, krijgen de kersverse ouders een cadeautje thuis gestuurd.
    Dat is de: De Sleutel van Rotterdam. Deze sleutel is een cadeau van de gemeente Rotterdam. Aan de stoffen sleutel zit een sleutelhanger die toegang geeft tot leuke dingen die de ouders in Rotterdam kunnen doen met hun baby.
    Over alle leuke dingen die te doen zijn in Rotterdam lees je meer op http://www.desleutelvanrotterdam.nl

  • Mijn gemeente doet niet mee. Kan ik de pas bestellen tegen gereduceerd tarief?

    Nee helaas niet. Uw eigen gemeente bepaalt of zij de pas aanbiedt tegen gereduceerd tarief. Rotterdampas heeft hier geen invloed op.  
    Je kunt wel via internet of in een deelnemende gemeente een pas tegen het standaardtarief bestellen (€ 60,-). Het standaardtarief geldt dan ook voor kinderen en senioren.

  • Jeugd-tegoed op de Rotterdampas?

    Gemeente Rotterdam geeft kinderen van ouders met een laag inkomen een tegoed. Zij ontvangen dit tegoed op hun Rotterdampas. Meer informatie over deze regeling is terug te vinden op http://www.rotterdampas.nl/jeugdtegoed

  • Krijg ik de pas gelijk mee op het verkooppunt?

    Als inwoner van Rotterdam kun je in de Rotterdampaswinkel in de Centrale Bibliotheek de pas gelijk meekrijgen. Hiervoor betaal je € 2,50 extra. 
    Als inwoner van een van de regiogemeenten is dit niet mogelijk als je voor een reductietarief in aanmerking komt. Je krijgt de Rotterdampas altijd thuis gestuurd.

  • Ik ben de sleutel van Rotterdam kwijt. Wat nu?

    Voor een nieuwe Sleutel ga je naar de Rotterdampaswinkel. Je Sleutel is persoonlijk en gekoppeld, de nieuwe Sleutel geeft dus nog toegang tot de niet-verzilverde acties. Hier zijn kosten aan verbonden: 2,50 euro.

  • Kan ik de Rotterdampas ook voor alleen een kind of kleinkind bestellen?

    Ja dat kan. De Rotterdampas kost dan € 60,-. Het reductietarief voor kinderen geldt alleen als ook een van de ouders een Rotterdampas bestelt in een deelnemende gemeente.

  • Mijn sleutel van Rotterdam is stuk / werkt niet meer. Wat nu?

    Voor een nieuwe Sleutel gaat u naar de Rotterdampaswinkel. Je Sleutel is persoonlijk en gekoppeld, uw nieuwe Sleutel geeft dus nog toegang tot de niet-verzilverde acties. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

  • Kan ik ook een Rotterdampas bestellen voor een kind onder 3 jaar?

    Ja, dat kan. Bekijk vooraf of het voor jullie gunstig is om de pas aan te schaffen voor een kind onder 3 jaar. Bij veel acties is de toegang voor kinderen onder 3 jaar nog gratis.

  • Geen tegoed gestort?

    Heb je wel een beschikking van de gemeente Rotterdam ontvangen maar zie je het tegoed niet bijgeschreven staan op Mijn Account? Het storten van het tegoed kan maximaal 1 week duren. Check over een paar dagen nogmaals 'MijnAccount'.

    Staat het er dan nog niet op? Mail dan het pasnummer en bsn (als het om jeugdtegoed gaat van het kind/de kinderen) naar info@rotterdampas.nl. Dan kijken we dit na.

  • Ik wil een Rotterdampas bestellen voor mijn kinderen die niet bij mij wonen.

    Wonen je kinderen in dezelfde gemeente? Dan kun je de Rotterdampas voor je kinderen bestellen voor € 12,50 per persoon, mits jouw ex-partner dat nog niet heeft gedaan. Wonen je kinderen niet in dezelfde gemeente dan betaal je € 60,- per kind voor de Rotterdampas. Wij willen in dit geval altijd de legitimatie van de kinderen zien. Je kunt geen pas voor een kind bestellen tegen het reductietarief van € 0,-.

  • Ik heb mijn pas verlengd/ besteld, maar nu staat er geen tegoed op.

    Het storten van het Jeugdtegoed kan 1 week duren. Check het saldo op de passen van de kinderen over een paar dagen nog eens via www.rotterdampas.nl/mijnaccount.

  • Ik zit in de schuldsanering. Kom ik in aanmerking voor het reductietarief?

    Bij de Rotterdampas gaan we uit van het gezamenlijk netto maandinkomen vóór sanering. Er wordt niet gekeken naar het resterende leefgeld.

  • AOW-tegoed op de Rotterdampas?

    Gemeente Rotterdam geeft AOW’ers met een minimum inkomen een jaarlijks tegoed per huishouden. Je ontvangt dit tegoed op je Rotterdampas.

    Meer informatie over deze regeling is terug te vinden op http://www.rotterdampas.nl/aowtegoed

  • Ik studeer en ben ook alleenstaande ouder. Wat betaal ik voor de Rotterdampas?

    Alleenstaande ouders die studeren betalen het reductietarief van € 5,-. Ze moeten dan wel in een van de deelnemende gemeenten wonen en de aanvraag altijd indienen in de eigen gemeente.

  • Geen tegoed gestort?

    Heb je wel een beschikking van de gemeente Rotterdam ontvangen maar zie je het tegoed niet bijgeschreven staan op Mijn Account?Het storten van het tegoed kan maximaal 1 week duren. Check over een paar dagen nogmaals 'MijnAccount'.Staat het er dan nog niet op? Mail dan het pasnummer en bsn (als het om jeugdtegoed gaat van het kind/de kinderen) naar info@rotterdampas.nl. Dan kijken we dit na.

  • Ik ben zelfstandige wat moet ik meenemen om in aanmerking te komen voor het reductietarief?

    Neem mee een winst- of verliesrekening 2015 en legitimatiebewijs. Indien de winst onder de bovengenoemde ondergrenzen ligt, moet er ook een definitieve belastingaanslag en aangifte van maximaal 2 jaar oud (dus van 2014 of 2015) getoond worden.

    Inwoners met eigen bedrijf komen in aanmerkingen voor een reductietarief bij een nettowinst tussen:

    - € 25.000,- en € 12.500,- voor echtpaar/samenwonenden;
    - € 22.500,- en € 11.500,- voor éénoudergezin;
    - € 17.000,- en €  9.000,- voor alleenstaande.

    Neem daarnaast ook een portretfoto van gezinsleden mee die niet bij de aanvraag aanwezig zijn. Een portretfoto gemaakt op je smartphone is ook geschikt.

  • Het lukt niet om mijn account aan te maken.

    Het kan zijn dat de melding "uw pasnummer en geboortedatum komen niet overeen" verschijnt. Het is dan nog niet mogelijk om een account aan te maken.Wacht enkele dagen en probeer het nog eens. Dan is het probleem vaak opgelost.

  • Kan ik de Rotterdampas ook voor iemand anders bestellen?

    Ja, dat kan. Neem van deze persoon een legitimatie, portretfoto en een bewijs van inkomen (niet ouder dan twee maanden) mee, en je eigen legitimatie. Een bewijs van inkomen is alleen nodig als de persoon in aanmerking komt voor het reductietarief van € 5,- en dus een aantoonbaar minimum inkomen heeft.

  • Ik heb mijn pas verlengd/ besteld, maar nu staat er geen tegoed op.

    Het storten van het AOW-tegoed kan 1 week duren, dus het kan zijn dat het tegoed er nog niet op staat. Check je saldo op www.rotterdampas.nl/mijnaccount na een paar dagen nog eens. 

  • Kan ik een Rotterdampas cadeau doen?

    Een cadeaubon voor een cadeaupas is alleen in de Rotterdampaswinkel verkrijgbaar. Deze pas kost standaard € 60,-. Een cadeaupas is ook verkrijgbaar tegen reductietarieven, maar de ontvanger moet in Rotterdam wonen en jij moet een bewijs van inkomen (niet ouder dan twee maanden) van de ontvanger overleggen. De ontvanger stuurt de cadeaubon op en krijgt binnen vijf werkdagen de pas thuisgestuurd.
    Wil je de cadeaupas direct meenemen, dan moet er ook een (smartphone)portretfoto van de ontvanger meegenomen worden en betaal je € 2,50 extra per pas.

  • Wat is de mantelzorgwaardering van de Gemeente Rotterdam?

    Gemeente Rotterdam bedankt de in Rotterdam actief zijnde mantelzorgers met de mantelzorgwaardering. Deze waardering bestaat o.a. uit een mantelzorgcadeau: een gratis Rotterdampas ter waarde van € 60,-. De Rotterdampas is geldig  tot 1 maart 2017. Hoe je als Mantelzorger in Rotterdam in aanmerking komt voor deze mantelzorgwaardering, lees je terug op http://www.rotterdam.nl/mantelzorgwaardering

     

  • Klopt het dat Rotterdamse leraren een Rotterdampas cadeau krijgen?

    Ja, dat klopt. De gemeente biedt de Rotterdampas aan aan leraren werkend binnen het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO-onderwijs en ook aan onderwijsassistenten en conciërges in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO-onderwijs en aan pedagogisch medewerkers VVE. Deze moeten in Rotterdam werken en daar een vaste aanstelling hebben.

  • Ik zoek een specifieke actie, hoe vind ik die?

    Alle lopende acties staan op de site. Zoek op nummer maar ook op de verschillende filters. Ga naar www.rotterdampas.nl/acties.

  • Hoe bestel ik de gratis Rotterdampas voor Rotterdamse leraren binnen het basis- en voortgezet onderwijs?

    De gemeente heeft in februari een brief verstuurd aan leraren binnen het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. De gegevens hiervoor worden aangeleverd door de schoolbesturen. In de brief staat een vouchercode waarmee de ontvanger van de brief een gratis Rotterdampas kan bestellen op de website van Rotterdampas. Wie al een Rotterdampas heeft, kan deze met de vouchercode gratis verlengen. www.rotterdampas.nl/bestellen

  • Ik wil een actie doorsturen naar iemand anders, hoe doe ik dat?

    Open de betreffende actie onder rotterdampas.nl/acties en mail of deel deze actie via de verschillende sociale media.

  • Ik heb, als Rotterdamse leraar, geen brief van de gemeente gekregen voor een gratis rotterdampas. Wat nu?

    Weet je zeker dat het schoolbestuur je gegevens heeft aangeleverd? Stuur dan een mail met daarin je NAW-gegevens en de naam van de school waar je lesgeeft, dan kijken we na of de brief wel is verzonden.

  • Ik wil zelf een actie uitbrengen, hoe doe ik dat?

    Als je partner wilt worden van de Rotterdampas en een actie wilt uitbrengen voor pashouders kan dat. Ga naar onze site rotterdampas.nl/partners waar alle informatie staat om samen te werken met Rotterdampas. Of stuur een e-mail naar projecten@rotterdampas.nl.

  • Ik heb passen besteld maar minder passen binnengekregen dan besteld.

    Dat gaan we voor je uitzoeken. Stuur een mail naar info@rotterdampas.nl met vermelding van de persoon of personen waarvan je de Rotterdampas mist. Vergeet daarbij niet het adres en de geboortedatum te vermelden.

  • Ik wil weten welke acties jullie hebben in 2016.

    Wij geven op de website onder acties de mogelijkheid om alle lopende acties te bekijken via verschillende zoekfilters. Ga naar www.rotterdampas.nl/acties

  • Ik heb mijn Rotterdampas(sen) na 5 werkdagen niet ontvangen.

    Je krijgt de pas na 5 werkdagen binnen. Is het al langer geleden? Stuur dan een mail naar info@rotterdampas.nl o.v.v. je naam, adres, geboortedatum, datum van bestelling en waar de pas besteld is.Indien de pas verlengd is, gebruik je de pas die je al hebt. Check op rotterdampas.nl/passtatus of de pas weer klaar voor gebruik is.

  • Ik hoor iets over acties via de mail. Wat is dat?

    Als je je aanmeldt voor de Lastminutemail, krijg je twee keer per week acties met minimaal 50% korting. Klik hier om je aan te melden

  • Mijn Rotterdampas werkt niet/ is kapot.

    Het kan gebeuren dat de magneetstrip beschadigd is. Ga langs in de Rotterdampaswinkel om de pas te laten testen en zonodig te laten vervangen. Of stuur je pas naar het adres dat op de achterzijde van de pas staat. Vermeld daarbij je naam en adres en dat de pas defect is. Controleer eerst via rotterdampas.nl/passtatus met je pasnummer of de pas betaald is.

  • Kan ik bij de Rotterdampaswinkel binnenlopen zonder afspraak?

    Ja, bij de Rotterdampaswinkel kun je zonder afspraak terecht:

    Rotterdampaswinkel
    Centrale Bibliotheek
    Hoogstraat 110
    3011 PV Rotterdam

    OPEN
    ma: 13-17 uur
    di t/m vr: 10-17 uur
    za: 10-16 uur (t/m 31 mei)

  • Rotterdampas verloren of gestolen?

    Alle pashouders kunnen bij verlies of diefstal van een actieve pas met DigiD een vervangende pas bestellen. Je kunt ook naar een verkooppunt in de eigen gemeente gaan. Neem een geldige legitimatie mee. Je krijgt de pas binnen vijf werkdagen thuisgestuurd en vervangen kost € 2,50.

    Heb je een tegoed op je pas staan? Bel meteen met 010-4984666 om je pas te laten blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders jouw tegoed kan uitgeven. Laten blokkeren kan ook in de avonduren of in het weekend.

    In de Rotterdampaswinkel in de Centrale Bibliotheek is het mogelijk om je pas gelijk mee te nemen en kost dit € 5,-.

  • Het tarief bij de brief/acceptgiro of op de website klopt niet.

    Als je op de brief/acceptgiro of website een ander tarief aantreft dan waar je denkt recht op te hebben, is bestelling via de post of internet niet mogelijk. Ga dan met de juiste bewijsstukken naar een van de verkooppunten in jouw eigen gemeente.

  • Ik wil een andere portretfoto op mijn Rotterdampas.

    Inwoners van Rotterdam kunnen bij verlengen een nieuwe foto uploaden op rotterdampas.nl/shop. Of ga voor verlengen en een nieuwe foto naar een verkooppunt in je eigen gemeente.

  • Ik heb mijn oude pas niet meer.

    Geef dit aan via internet met DigiD (alleen voor Rotterdammers), of ga naar een verkooppunt in je eigen gemeente. Je ontvangt dan binnen vijf werkdagen een nieuwe pas en daar zijn bij de start van het jaar geen extra kosten aan verbonden.

  • Ik heb de verkeerde Rotterdampas(sen) binnengekregen.

    Dat is vervelend en zeker niet de bedoeling. Stuur alsjeblieft de pas(sen) terug en doe er een brief bij dat het de verkeerde pas(sen) is/zijn. Gebruik hiervoor een ongefrankeerde envelop en stuur de pas(sen) naar: Antwoordnummer 566, 3000 WB Rotterdam. Graag achterop ook het afzendadres noteren.

  • Ik ben mijn acceptgiro kwijt. Wat is mijn betalingskenmerk?

    Deze vind je op rotterdampas.nl/passtatus. Vul je pasnummer hier in en je ontvangt jouw betalingskenmerk. Daar staat ook het bankrekeningnummer.

  • Mijn jaargids en/of magazine zijn kwijt.

    Op rotterdampas.nl en in de gratis app zijn alle lopende acties te vinden, of haal bij verlies een nieuw exemplaar bij een verkooppunt.

  • Kan ik via Rotterdampas.nl verlengen en betalen, zonder DigiD?

    Ja, dat kan alleen tegen het standaardtarief van € 60.-   

  • Ik ga verhuizen

    - Ga je verhuizen; geef dat bij de bestelling door, dan voeren we gelijk de adreswijziging door.
    - Is je al pas verlengd en ga je verhuizen: Stuur een mail o.v.v. het pasnummer en de oude en nieuwe adresgegevens naar: info@rotterdampas.nl. Of wijzig deze gegevens per post: Postbus 1024 3000 BA  Rotterdam

  • Als ik mijn pas verleng zit ik dan vast aan een abonnement?

    Nee, de Rotterdampas 2016 is geldig tot 1 maart 2017 en je zit niet vast aan een abonnement.

  • Klopt het dat Rotterdamse leraren een Rotterdampas cadeau krijgen?

    Ja, dat klopt. De gemeente biedt de Rotterdampas aan aan leraren werkend binnen het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO-onderwijs en ook aan onderwijsassistenten en conciërges in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO-onderwijs en aan pedagogisch medewerkers VVE. Deze moeten in Rotterdam werken en daar een vaste aanstelling hebben.

  • Ik wil de pas niet voor iedereen verlengen.

    Verleng de passen dan niet met de acceptgiro of via het betalingskenmerk, maar ga naar Rotterdampas.nl/shop. Hier kun je met je DigiD inloggen en betalen (alleen voor Rotterdammers). Of ga langs bij een verkooppunt in je eigen gemeente.

  • Hoe bestel ik de gratis Rotterdampas voor Rotterdamse leraren binnen het basis- en voortgezet onderwijs?

    De gemeente heeft in februari een brief verstuurd aan leraren binnen het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. De gegevens hiervoor worden aangeleverd door de schoolbesturen. In de brief staat een vouchercode waarmee de ontvanger van de brief een gratis Rotterdampas kan bestellen op de website van Rotterdampas. Wie al een Rotterdampas heeft, kan deze met de vouchercode gratis verlengen. www.rotterdampas.nl/bestellen

  • Is bij verlengen de pas voor het hele gezin verlengd?

    Ja, als je de Rotterdampassen verlengt door te betalen via acceptgiro of betalingskenmerk zijn alle gezinsleden verlengd die op de achterzijde van de brief vermeld staan.

  • Ik heb, als Rotterdamse leraar, geen brief van de gemeente gekregen voor een gratis Rotterdampas. Wat nu?

    Weet je zeker dat het schoolbestuur je gegevens heeft aangeleverd? Stuur dan een mail met daarin je NAW-gegevens en de naam van de school waar je lesgeeft, dan kijken we na of de brief wel is verzonden.

  • Ik wil een pas verlengen en een pas voor een ander gezinslid bestellen. Kan dat in één keer?

    Ja, verlengen en bestellen kan tegelijkertijd via internet met DigiD (alleen voor Rotterdammers) of bij een verkooppunt je eigen gemeente.

  • Hoe kan ik als Mantelzorger de gratis Rotterdampas aanvragen?

    Vraag eerst een Mantelzorverklaring aan via www.rotterdam.nl/mantelzorgwaardering. Bij de Mantelzorgverklaring krijg je ook een vouchercode. Deze vouchercode vul je in op het Rotterdampas bestelformulier op www.rotterdampas.nl/bestellen

  • Kan ik de pas gelijk gebruiken nadat ik heb verlengd?

    Bij verlengen via Rotterdampas.nl/bestellen of bij een verkooppunt is de pas na 30 minuten geactiveerd. - Voor pashouders buiten Rotterdam is dit de volgende dag. 

    - Via internetbankieren met betalingskenmerk is de pas 1 werkdag na ontvangst van de betaling geactiveerd. 
    - Via de acceptgiro duurt dit het langst. Je bank moet de acceptgiro eerst verwerken.

  • Ik heb nog geen brief van Rotterdampas ontvangen.

    De brieven moeten op 4, 5 of 6 februari op de mat vallen. Heeft u 16 februari nog niets ontvangen, verleng dan online (voor Rotterdammers) of ga naar het verkooppunt in uw gemeente.

  • Ik heb mijn pas verlengd, maar hij werkt niet.

    Check via rotterdampas.nl/passtatus of je pas betaald is. Als je nog niet betaald hebt, dan krijg je een betalingskenmerk, waarmee je via internetbankieren kunt betalen. Je kunt ook naar een verkooppunt in je eigen gemeente gaan.

    - Krijg je een melding dat je pas al wel betaald is, dan is de pas misschien stuk. Ga dan naar de Rotterdampaswinkel.

  • Ik wil mijn Rotterdampas laten blokkeren.

    Bel meteen met 010-4984666 om je pas te laten blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders jouw AOW-tegoed kan uitgeven. Laten blokkeren kan ook in de avonduren of in het weekend. Vraag daarna een vervangende pas aan via de site.

  • Ik wil mijn Rotterdampas laten blokkeren.

    Bel meteen met 010-4984666 om je pas te laten blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders jouw jeugdtegoed kan uitgeven. Laten blokkeren kan ook in de avonduren of in het weekend. Vraag daarna een vervangende pas aan via de site.

  • Ik heb betaald maar ben vergeten het betalingskenmerk te vermelden.

    Zodra de betaling binnen is kijken wij of we het juiste kenmerk erbij kunnen vinden. De afhandeling kan daardoor vertragen. Kunnen wij het juiste kenmerk niet koppelen aan jouw betaling, dan stort Rotterdampas het betaalde bedrag terug.

  • Hoe bestel ik de gratis Rotterdampas voor Rotterdamse leraren binnen het MBO-onderwijs?

    De gemeente verstuurt vanaf half juni een brief aan leraren binnen het MBO-onderwijs. De gegevens hiervoor worden aangeleverd door de schoolbesturen. In de brief staat een vouchercode waarmee de ontvanger van de brief een gratis Rotterdampas kan bestellen op de website van Rotterdampas. Wie al een Rotterdampas heeft, kan deze met de vouchercode gratis verlengen. www.rotterdampas.nl/bestellen. Of indien de pas al verlengd is mag de vouchercode eenmalig cadeau worden gegeven aan iemand anders die de pas graag wil maar nog niet heeft.

  • Ik heb dubbel betaald.

    Dubbele betalingen worden bij ons gesignaleerd. Wij storten op vaste momenten gedurende het pasjaar het teveel gestorte bedrag terug.

  • Hoe bestel ik de gratis Rotterdampas voor Rotterdamse leraren binnen het MBO-onderwijs?

    De gemeente verstuurt vanaf half juni een brief aan leraren binnen het MBO-onderwijs. De gegevens hiervoor worden aangeleverd door de schoolbesturen. In de brief staat een vouchercode waarmee de ontvanger van de brief een gratis Rotterdampas kan bestellen op de website van Rotterdampas. Wie al een Rotterdampas heeft, kan deze met de vouchercode gratis verlengen. www.rotterdampas.nl/bestellenOf indien de pas al verlengd is mag de vouchercode eenmalig cadeau worden gegeven aan iemand anders die de pas graag wil maar nog niet heeft. 

  • Wat is het banknummer van de Rotterdampas?

    NL06ABNA0644512393 (vergeet je betalingskenmerk niet!)

  • Kan ik een Rotterdampas via internet bestellen?

    Ja, dat kan tegen het standaardtarief.
    Als je in Rotterdam woont kun je de pas met DigiD bestellen of verlengen tegen alle tarieven.
    Zijn de gegevens over je minimum inkomen of je voltijdstudie bij ons niet bekend; ga dan met je bewijsstukken naar een verkooppunt in je eigen gemeente om aan te tonen dat je wel voor een reductietarief in aanmerking komt. Of als je student bent naar de Rotterdampaswinkel.

    Regio: Als je buiten Rotterdam woont, kun je de pas alleen tegen het tarief van € 60,- per persoon online bestellen en betalen met Ideal.

  • Ik heb betaald. Wanneer krijg ik mijn pas?

    Als je in 2015 een Rotterdampas had, krijg je geen nieuwe pas. Je bestaande pas is binnen vijf werkdagen na betaling weer klaar voor gebruik. Je krijgt alleen de jaargids en de seizoensmagazines thuisgestuurd.

    - Bestel je voor het eerst een Rotterdampas online, dan krijg je de pas binnen vijf werkdagen thuisgestuurd, samen met de jaargids en seizoensmagazines. Je pas is dan klaar voor gebruik. Bestel je voor het eerst de pas op een verkooppunt, dan krijg je de jaargids en seizoensmagazines direct mee en wordt de pas binnen 5 werkdagen thuisgestuurd.

© Rotterdampas 2017 Gemeente Rotterdam