Veelgestelde vragen
Top 5 meest gestelde vragen
Vanaf 1 februari kun je je pas snel en gemakkelijk via de site verlengen. Of doe dit via de verlengbrief die je begin februari ontvangt. Ben je je brief kwijt? Kijk dan op rotterdampas.nl/pas-status. Na het invullen van je pasnummer worden het betalingskenmerk en totaalbedrag zichtbaar.
Alle info over online kaartjes kopen vind je hier.
Ga hiervoor naar rotterdampas.nl, klik op Mijn Pas (rechtsboven in het menu) en kies voor ‘Nog geen account? Maak ‘m dan nu aan!’ Daarna log je makkelijk in om allerlei paszaken te regelen en een overzicht van je bezoeken en besparingen te zien. Je kunt ook een favorietenlijst aanmaken. En vergeet je niet aan te melden voor de Maandmail en de Lastminute mail!
Nee, helaas niet. Het lagere tarief wordt alleen aangeboden aan inwoners van de deelnemende gemeenten. Rotterdampas heeft hier geen invloed op.
Je kunt natuurlijk wel altijd online een pas tegen het standaardtarief van € 65,- kopen.
Blokkeer zelf je pas via Mijn Pas of in de Rotterdampas app.
Lukt dit niet, bel dan meteen naar 010-4984666 of 14010 om je pas te laten blokkeren. Of stuur een email naar info@rotterdampas.nl. Vermeld hierbij je naam en het pasnummer van de Rotterdampas die je wil laten blokkeren. Zo voorkom je dat iemand anders gebruik maakt van jouw kortingsacties of je tegoed (indien van toepassing).
Je kunt via rotterdampas.nl/pas-vervangen een vervangende pas bestellen. Dit kost € 2,50. De pas wordt dan binnen vijf werkdagen thuisgestuurd en is gelijk te gebruiken.
Een vervangende pas om direct mee te nemen, kun je krijgen in de Rotterdampaswinkel en bij Verkooppunt Zuid en kost € 5,-.