Veelgestelde vragen
Top 5 meest gestelde vragen
Alle info over online kaartjes kopen vind je hier.
Heb jij, of een van jouw gezinsleden in Mijn Pas de post op 'UIT' gezet? Dan ontvang je geen brief, maar een email. Check je inbox of spambox.
De brieven voor het verlengen van de pas worden begin februari 2025 bezorgd. Heb je na 11 februari nog geen brief én email ontvangen? Verleng dan online via Mijn Pas of de Rotterdampas app. Lukt het niet? Kom dan langs bij een van onze verkooppunten.
Je ontvangt de pas binnen vijf werkdagen, afhankelijk van PostNL. Je kunt wel alvast de Rotterdampas app downloaden om inspiratie op te doen. Heb je je pas binnen? Maak een Mijn Pas account aan met je pasnummer, dan heb je de digitale Rotterdampas ook altijd bij je.
Als je in februari hebt verlengd via het verkooppunt, de QR-code in de brief of via de website, dan is je pas vanaf 1 maart actief. Verleng je na 1 maart, dan is deze binnen 30 minuten weer actief.
Bij verlengen en betalen met het betalingskenmerk in de brief, duurt het maximaal vijf werkdagen (na 1 maart) voordat je pas is geactiveerd. Check eerst via rotterdampas.nl/pas-status om te zien of je pas al verlengd is. Of kijk in je Mijn Pas account. Een nieuwe of vervangende pas die naar je huisadres wordt gestuurd, is bij ontvangst direct actief.